Moduly
Chemie | Chemie pro zářivý úsměv | 21. 05. 2013 | Veřejné |
V tomto modulu se studenti seznámí se zubními pastami, výrobky, které používáme v
každodenním životě. Zjistí, jaké je jejich složení (jaké látky jsou v nich obsaženy) a jaká je
role / funkce jednotlivých jejich ingrediencí (složek). Použijí různé druhy zubních past.
Objasní význam pravidelného čištění a péče o zuby a to, jak pro jejich zdraví, tak pro
celkový zdravotní stav. Posoudí důležitost pravidelných preventivních prohlídek u zubního
lékaře.
In this module, students study the toothpaste, the products we use in everyday life. They
find out their composition (what ingredients are in them) and what is the role / function of
these individual ingredients. Students examine different types of toothpastes. Based on
experiments they clarify the importance of regular care and cleaning of the teeth for their
health and overall health. They assess the importance of regular preventive check-ups at
the dentist.
| | | Fyzika | Rozměry lidského těla jako důležité indikátory zdraví | 17. 02. 2013 | Veřejné |
V tomto modulu se žáci seznámí s parametry lidského těla a jejich vlivem na fungování
organismu. Pomocí série jednoduchých experimentů a měření žák zjistí mnohdy
překvapující motivující informace o stavbě lidského těla a zdokonalí se v měření veličin
délka a hmotnost. Získané vědomosti a dovednosti budou žákům sloužit v běžném životě a
jsou významné jak pro diagnostiku některých nemocí či stavů ohrožujících zdraví, tak pro
prevenci samotnou. Významnou složkou tohoto modulu je mezipředmětovost a aplikace do
běžného života.
In this module, students learn the parameters of the human body and their impact on the
functioning of the organism. Using a series of simple experiments and measuring students
find motivating often surprising information about the structure of the human body and
improve the measurement of quantities like length and weight. The acquired knowledge
and skills will serve students in everyday life and are important for diagnosis of some
diseases or conditions that threaten health and for prevention. An important component of
this module is interdisciplinarity and application to everyday life.
| | | Biologie | Můj strom a les | 24. 08. 2014 | Veřejné |
Podstatou tohoto modulu je ukázat žákům význam stromů v přírodě a proces fotosyntézy, na kterém se významně podílejí, a tím ovlivňují život všech živočichů. Na základě jednoduchých pozorování žáci v přírodě poznávají jednotlivé druhy stromů pomocí atlasů a encyklopedií, seznámí se s obecnou charakteristikou jednotlivých druhů - kůra, kmen, květ, šiška, jehlice, list, dřevo, koruna, kořeny. Žáci hledají v okolí lesa i stromů pobytová znamení, aby se seznámili se společenstvem rostlin a živočichů v přírodě. Aktivity jim umožňují vnímat přírodu všemi smysly, což podporuje tvorbu kladného vztahu k přírodě.
The essence of this module is to show students the importance of trees in nature and the
process of photosynthesis, in which is significantly involved, and thus affect the lives of all
animals. Based on the simple observation, pupils recognize the different species of trees
found in nature using atlases and encyclopedias, they learn about the general
characteristics of each species - bark, stem, flower, pine cones, needles, leaves, wood, crown
and roots. Students look for around the forest and the trees signs of animals stay to be
familiar with the community of plants and animals in nature. Activities allow them to see
nature with all your senses, which supports the creation of a positive relationship to nature.
| | | Biologie | Bezpečné plavání a potápění | 25. 08. 2014 | Veřejné |
Hlavním cílem modulu je, aby si žáci na základě realizace jednoduchých experimentů uvědomovali některá nebezpečí spojená s plaváním a potápěním. Bezpečné chování v každodenním životě je učivo, které má praktické využití a vyvolává zájem žáků o učení. Může být použito i v rodinném vzdělávání, tedy předávání informací o bezpečnostních rizicích ze školy do rodiny prostřednictvím žáků. Učivo propojené s problematikou z každodenního života, zlepšuje vztah žáků i veřejnosti k přírodním vědám. Žáci se seznámí s parametry lidského těla, které mohou být vyjádřeny pomocí veličin, jednotek a zákonů. Poznají, že také vnější podmínky jsou velmi důležité pro zachování životních funkcí lidského organismu, včetně zdraví. Tento modul umožňuje, aby si žáci osvojili vědomosti a dovednosti z biologie a fyziky; porozuměli přírodovědným zákonům; naučili se uplatňovat osvojené znalosti v každodenní praxi; propojili si znalosti z jednotlivých předmětů (fyzika a biologie). Hlavní výhodou tohoto modulu je jeho silný motivační náboj.
The main objective is the safety of the human body investigated by students with use of
simple experiments. The safety of the human body in everyday living is the significant
content for effective teaching-learning because of practical use and interest. This content
can be implemented in family education as the transfer of information about the safety
risks from school into families by means of students. This content develops better
perceptions of science for students and society. Students are acquainted with human body
parameters which can be expressed with the aid of quantities, units and laws. Also external
conditions are very important for preservation of vital functions of the human organism
including health. This module can develop students’ knowledge, understanding and skills
to understand science law; measuring unites; applying knowledge in every day practice,
interdisciplinary (science) integration of knowledge from separate subjects (Physics +
Biology). The maim advantage of this module is his very high level of motivation.
| | | Biologie | Můžeme plně věřit svým očím? | 26. 08. 2014 | Veřejné |
V tomto modulu se studenti seznámí s optickými klamy a iluzemi, s kterými se mohou potkat v každodenním životě, ač formou testu, ve filmu, či oční vyšetření. Objasní si fyzikální vlastnosti oka a jeho propojení s nervovou soustavou, které se v průběhu optických klamů aktivně zapojují do klamu. Také se seznámí, jak vznikají obrazy vjemu a jak dlouho je oko ovlivněno setrvačností. Jednotlivé optické klamy budou ilustrovány na barevných a záměrně specifických černobílých 2D a následně i 3D obrázcích, popř. se bude jednat o klam spojený s očním smyslem.
In this module, students will become familiar with optical illusions and delusions, with
which they can meet in everyday life during a test, the film, or eye examination. Students
should understand the physical properties of the eye and its link with the nervous system,
which is in the course of optical illusions actively involved in the "deception". Also they
learn how images are formed and how the perception is affected by the nervous system or
eye inertia. Individual optical illusions and delusions are presented using colour and
monochrome 2D and 3D images.
| | | Chemie | Uhlík - základ života | 27. 08. 2014 | Veřejné |
Podstatou tohoto modulu je ukázat žákům, že uhlík je základním stavebním prvkem živých organismů. Na základě jednoduchých pokusů si dokáží přítomnost uhlíku pomocí různých reakcí v organických materiálech. Studenti se seznámí se složením organických sloučenin, poznají, že jsou základními stavebními látkami živých těl. Budou hledat souvislost mezi uhlíkem, uhlím, dřevem a třeba připáleným pokrmem na pánvičce. Pomocí jednoduchých pokusů dokáží přítomnost nejen uhlíku, ale i kyslíku a vodíku v organické hmotě.
The essence of this module is to show students that carbon is the fundamental building
block of living organisms. Students verify the presence of carbon in organic materials using
simple experiments. Students become familiar with the composition of organic compounds.
They look for a link between carbon, coal, and wood and burned dish in a pan. They draw
conclusions about the importance of carbon. It is possible using simple experiments to
present not only carbon but also hydrogen and oxygen in organic matter.
| | |
|
Přístup po členy |