IBSE Úrovně bádání - Potvrzující bádání - Strukturované bádání - Nasměrované bádání - Otevřené bádání Fáze IBSE IBSL a IBST Bádání (Inquiry) |
4. Otevřené bádání (Open Inquiry) Tato nejvyšší úroveň IBSE navazuje na předchozí úrovně bádání a je nejblíže skutečnému vědeckému výzkumu. V předchozích úrovních v určité míře zasahoval do bádání učitel. V otevřeném bádání by žáci a studenti měli být schopni sestavit výzkumné otázky, způsob a postup bádání, zaznamenávat a analyzovat data a vyvozovat závěry z důkazů, které shromáždili. To vyžaduje vysokou úroveň vědeckého myšlení a klade vysoké kognitivní požadavky na žáky a studenty, proto je použitelné pro nejvyšší věkové kategorie a nadané žáky. Příklad:Žáci při řešení problému koroze stanovují, že je nutné zkoumat redoxní vlastnosti kovů. Navrhují, které kovy a vodné roztoky kovových iontů budou používat a proč. Pozorování samostatně zaznamenávají a vyvozují závěry. |